Näst sista dagen

Idag var näst sista dagen här i Peking. Vi var i Olympiabyn och i Sommarpalatset. Det var ganska coolt att vara där Usain Bolt tog OS-Guld förra året. Sen var vi på Sommarpalatset där kejsaren spenderade sina somrar när han styrde. Det var väldigt fint där, men det var mycket trappor! Sen tog vi taxi hem och gick och fikade, sen gick vi hem igen och jag läste lite i min bok och sen gick vi och åt middag på Vattenhjulet. Det var supergott, igår åt vi på en resturang som vi inte har ätit på förut, då fick vi in grodlår, hela fiskar och Beijing Duck vingar. Jag blev verkligen inte mätt. Men det blev jag idag, vi åt typ bara sån mat vi kände igen och jag blev jättemätt. Nu sitter vi och kollar på Shark Week på Discovery, det är typ den enda kanalen man förstår här. Jag kommer vara expert på hajar när jag kommer hem :)
Imorgon blir det en tur på Silkan och lunch i Ritan parken. På förmiddagen måste vi göra läxor :( Nu ska jag fortsätta titta på tv. God natt


Jag i Sommarpalatset


Jag posar som kineserna


Bird´s Nest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0