Tre veckor i skolan, nån?

Någon som vill gå tre veckor i skolan? De pengarna vi samlade in ger nämligen tre veckor i skolan för en flicka i Nepal. Jag och Linda var patetiska, vi vågade inte fråga någon. Vi åkte till Kista Centrum, men där var det inte en enda kotte. Så vi stack till T-Centralen och Drottninggatan. Vi mötte Mahan, Marcus och Martin vid Åhlens och gick lite med dom. Asså, Mahans metod var för sjuk. Han satte sig vid folk på uteserveringar, tryckte upp bössan i ansiktet, störde när någon pratade i telefon. Haha, han gick även in på Forex och bara tog en godis och gick ut igen! Men efter ett tag tappade vi typ bort farandra och jag och Linda gick till Gallerian en stund. Sen fick vi skjuts hem av Lindas pappa.
Så nu sitter jag hemma, med värkande fötter och bloggar lite.

Jag måste skriva klart min novell tills imorgon. Jag har skrivit kanske halva.

Igår kväll läste jag igenom gamla texter eller berättelser eller vad man ska kalla det. Det var jättekul! En handlar om en tolvårig tjej som kan prata med döda, en annan om en tjej där hennes pappa dött. Men min novell nu handlar om en flicka (okänd ålder) som bor i en fosterfamilj i ett fattigt område. Hennes biologiska mamma hittar henne och vill att hon ska flytta till henne, och mamman är stenrik. Hon träffar en kille och de blir bästa vänner. Jag har inte kommit på hur den ska sluta, men det kommer väl.

 
Jag gillade cyklarna på Rånäs!

Grosses bises Elin<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0